Best Practices

Tvorba Projectu

Project jde vytvořit pouze webhookem přes API (sonet_group.create). Aby se vytvořil jako project je třeba nastavit PROJECT =Y, jinak se vytvoří WG.

Dále je možné při vytváření přes sonet group zadat tyto parametry:

  • NAME – Jméno skupiny (toto pole je povinné)
  • DESCRIPTION – popis
  • VISIBLE – Y/N, definuje viditelnost projektu v group listu
  • OPENED – Y/N, definuje jestli se dá po vytvoření do skupiny připojit
  • KEYWORDS – Klíčová slova,
  • INITIATE_PERMS – Specifikuje, jestli má uživatel přístupová oprávnění pro pozvání uživatelů do skupiny (toto pole je povinné):
    • A – group owner only,
    • E – group owner and moderators,
    • K – all group members.
  • CLOSED – Y/N, Určuje zdali má být skupina archivována,
  • SPAM_PERMS – Určuje kdo má přístupová oprávnění pro odesílání zpráv skupině (toto pole je povinné):
    • SONET_ROLES_OWNER – Pouze vlastník skupiny
    • SONET_ROLES_MODERATOR – Vlastník skupiny a moderátor
    • SONET_ROLES_USER – všichni členové skupiny
    • SONET_ROLES_ALL – všichni uživatelé
  • PROJECT_DATE_FINISH – Definuje datum ukončení projektu.
  • PROJECT_DATE_START – Definuje datum zahájení projektu.

Alias pro odesílání emailů a kampaní

Abychom nemuseli tvořit/kupovat novou schránku, ale zároveň neposílali kampaně pod svým emailem, doporučuje se pro tyto případy vytvořit alias (návod pro Gmail zde).
Alias zadáme do bitrixu metodou Add sender , kdy v ideálním případě použijeme vlastní SMTP.

Add sender s vlastním SMTP serverem

POZOR! U konkrétně z gmailu je nutné mít alias ověřený (verified), jinak se jako odesílatel bude zobrazovat osobní emailová adresa [email protected]

Dynamický segment – Email Campaign

Dynamický segment se vytváří v kategorii Segments podle zadaných kritérií.
Dynamická funkce se projevuje až po přidání do kampaně. Tudíž když do kampaně přidám segment, v tu chvíli se segment dynamicky upraví, aktualizuje.

Campaign ready to sent

Doporučení je připravit kampaň předem, minimálně den by mělo stačit.
Důležité je, aby status u kampaně byl New, určitě tam nesmí být Preparing segment. Jakmile bude New, počet recipients musí odpovídat, nic nebrání v odeslání kampaně.

Už ve chvíli, kdy se kampaň připravena by měl seznam recipients ve statistics odpovídat konkrétnímu počtu.

Current recipients
Recipients statistics odpovídají realitě
Kampaň je připravena k odeslání, počet příjemců odpovídá
Updated on Červen 24, 2022

Was this article helpful?

Leave a Comment