Tvorba Projectu
Project jde vytvořit pouze webhookem přes API (sonet_group.create). Aby se vytvořil jako project je třeba nastavit PROJECT =Y, jinak se vytvoří WG.
Dále je možné při vytváření přes sonet group zadat tyto parametry:
- NAME – Jméno skupiny (toto pole je povinné)
- DESCRIPTION – popis
- VISIBLE – Y/N, definuje viditelnost projektu v group listu
- OPENED – Y/N, definuje jestli se dá po vytvoření do skupiny připojit
- KEYWORDS – Klíčová slova,
- INITIATE_PERMS – Specifikuje, jestli má uživatel přístupová oprávnění pro pozvání uživatelů do skupiny (toto pole je povinné):
- A – group owner only,
- E – group owner and moderators,
- K – all group members.
- CLOSED – Y/N, Určuje zdali má být skupina archivována,
- SPAM_PERMS – Určuje kdo má přístupová oprávnění pro odesílání zpráv skupině (toto pole je povinné):
- SONET_ROLES_OWNER – Pouze vlastník skupiny
- SONET_ROLES_MODERATOR – Vlastník skupiny a moderátor
- SONET_ROLES_USER – všichni členové skupiny
- SONET_ROLES_ALL – všichni uživatelé
- PROJECT_DATE_FINISH – Definuje datum ukončení projektu.
- PROJECT_DATE_START – Definuje datum zahájení projektu.
Alias pro odesílání emailů a kampaní
Abychom nemuseli tvořit/kupovat novou schránku, ale zároveň neposílali kampaně pod svým emailem, doporučuje se pro tyto případy vytvořit alias (návod pro Gmail zde).
Alias zadáme do bitrixu metodou Add sender , kdy v ideálním případě použijeme vlastní SMTP.
POZOR! U konkrétně z gmailu je nutné mít alias ověřený (verified), jinak se jako odesílatel bude zobrazovat osobní emailová adresa login@gmail.com
Dynamický segment – Email Campaign
Dynamický segment se vytváří v kategorii Segments podle zadaných kritérií.
Dynamická funkce se projevuje až po přidání do kampaně. Tudíž když do kampaně přidám segment, v tu chvíli se segment dynamicky upraví, aktualizuje.
Campaign ready to sent
Doporučení je připravit kampaň předem, minimálně den by mělo stačit.
Důležité je, aby status u kampaně byl New, určitě tam nesmí být Preparing segment. Jakmile bude New, počet recipients musí odpovídat, nic nebrání v odeslání kampaně.
Už ve chvíli, kdy se kampaň připravena by měl seznam recipients ve statistics odpovídat konkrétnímu počtu.
Využití google docs v Bitrix
Vytvoření a otevření dokumentů z bitrixu v google docs a vise versa
Když vytvořím dokument v bitrixu a otevřu přes google doc tak to v podstatě vypadá jako 1:1 kopie. Nenašel jsem doslova žádné rozdíly nebo změny ve struktuře dokumentu.
Spolupracovat sice jde ale možnost tagování tam nikde není. Můžeš tam napsat email uživatele ale že by mu to hodilo nějakou notifikaci to tam bohužel není.
Vytvoření google docs dokumentu skrze Bitrix
Když se vytvoří google docs dokument v bitrixu, tak lze tento dokument vidět na google docs pouze pokud se s ním zrovna v bitrixu pracuje (a to ještě jenom někdy) ale ani tehdy jej nelze otevřít a po rozkliknutí se zobrazí chybové hlášení.
Když se s ním zrovna nepracuje tak je vidět pouze na bitrix drivu. V google docs s tímto dokumentem lze pracovat pouze hned poté co je vytvořen. Po jeho uložení se chová jako obyčejný bitrix dokument a nadále s ním lze pracovat pouze v prostředí bitrixu.
Vytváření dokumentů v google docs se tak v současné době vyplatí pouze při počáteční práci s dokumentem ale pokud má uživatel jakékoliv plány s dokumentem dále pracovat, nemá cenu google docs vůbec využívat.
Vytváření eventů v propojeném
kalendáři Bitrix/google
Vzájemné propisování eventů mezi bitrix a google kalendářem funguje absolutně bez problému. Je zde jen malý problém s přepisováním některých částí informací.
Když se vytvoří event v bitrixu tak se do google kalendáře propíší všechny informace. Attendees zde vidět jsou pouze. Sice pouze jejich jména ale vidět zde jsou.
Když se event vytvoří v google kalendáři tak se do bitrixu propíší téměř všechny informace až na věci jako jsou: attendees a odkazy na google meets.