Může se stát že email který odešlete z karty klienta v CRM bude mít u sebe označení sent avšak zákazníkovi email nikdy nepřišel.
Rychle můžete tento problém zaregistrovat pokud se ve webmailu podíváte do složky odeslané pošty. Pokud v ní tento email nenaleznete, znamená to že se neodeslal.
Pokud chcete zjistit kde přesně nastal problém můžete se podívat do konzole googlu.
Zjištění odeslání v konzoli serveru
Přejděte do své google admin konzole a klikněte na Reports.
Zde klikněte v levém menu na Email Log Search v rubrice Audit.
Specifikujte údaje pro vyhledávání historie emailů. Zadejte:
- Datum kdy byla zpráva odeslána (můžete také zadat časové rozmezí)
- Emailovou adresu odesílatele
- IP odesílatele
- Emailovou adresu příjemce
- IP příjemce
- Jaký byl předmět emailu který hledáte
- Můžete také vyhledávat pomocí ID zprávy pokud jej máte
Poté klikněte na tlačítko search a vyčkejte na vyhledání emailu (toto může trvat pár sekund ale v některých případech až hodinu). Poté se vám email log zobrazí ve spodní části.
Poté co jej rozkliknete uvidíte kompletní výpis.
Jak to vyřešit
To že se takto děje znamená že gmail má problém s autentikací odesílatele.
Pro vyřešení prosím následujte tyto kroky.
1) Zkontrolujte heslo pro odesílatele SMTP
Pokud je heslo vyplněno automaticky, smažte jej a vyplňte znovu sami.
Pokud pro Gmail používáte dvoufázové ověření musíte použít heslo této aplikace pro SMTP nebo vypnout dvoufázové ověření a použít heslo k emailu.
2) Povolte přístup k vašemu účtu i méně zabezpečeným aplikacím na této stránce.
3) Jděte na tuto adresu a povolte přístup do Gmailu.
4) Pokud jste provedli všechny výše uvedené kroky, změňte heslo a zkuste email odeslat znovu.